linneeaosv.blogg.se

who can say what the road goes

Kategori: Allmänt

för vem kan se in i framtiden.
för vem vet vad som händer här näst.
för vem vet vart vägen leder. 
ta vara på dem som står dig nära
bli sams innan ni går till sängs
berätta för varandra hur mycket ni uppskattar att ni har varandra.
hur mycket ni älskar varandra.
 
för varje steg jag tar, vare andetag jag andas, varje tanke jag tänker, varje sak jag säger så finns du där. 
varje andetag du tog, varje steg du tog, varje ord du sa, varje rörelse du gjorde saknar jag.
jag saknar att någon ringer, jag saknar när någon ber mig vara hemma på kvällarna, jag saknar att hjäpa dig, jag saknar att hoppas att allt ska bli bättre. som om någon slår mig, stampar på mig och  hugger mig med en kniv flera gånger i bröstet, och även fast jag skriker stopp allt jag orkar så fortsätter det. jag saknar att kunna ringa dig vad det än gällde. jag saknar att kunna gråta i din famn oavsett vad. jag saknar att jag alltid kunde prata med dig om allt. men mest av allt saknar jag dig. jag saknar dig lukt, dina kläder, maten du lagade. jag saknar dig så de gör ont. 
 
om allt i världen är skrivet i stjärnorna så är stjärnorna orättvisa. jag är arg. jag kommer nog vara arg länge. argheten kommer sitta kvar längst.  vill slå någon. vill skrika. vill fråga alla varför? VARFÖR? om gud finns så besvara min fråga. ..som om någon hugger mig med en kniv, och även fast jag skriker stopp slutar det inte. så känns det. smärta, en otrolig smärta. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: