linneeaosv.blogg.se

för vänner prövas, vare sig du vill eller inte

Kategori: Allmänt

De har slagit mig många gånger hur lyckligt lottad jag är. Vilken fin familj jag har och hur många vänner jag faktiskt umgås med. De finns vänner som försvunnit under åren då tiden satt sina spår. Vänner jag älskade och hade närmast hjärtat. Men jag antar att de alltid kommer vara så. Vissa vänner försvinner och vissa finns alltid där. Ibland slår det mig vilka fina människor jag en gång hade så nära, som nu är så långt bort. Men jag lever på minnen. Fina fina minnen som ingen kan ta ifrån mig. Inte ens tiden. Bara för jag inte umgås med vissa människor idag som jag gjorde förr, så betyder inte de att man inte bryr sig om varandra. Olika faktorer drar vänner ifrån varandra. Man kanske ser det hända, ibland inte. ” Vi måste börja ses igen”. Nej, de kommer inte hända. Vi kanske tröstar oss med att säga så till en gammal vän, men innerst inne så vet vi att de inte kommer ske. För tiden och livet har drivit oss isär. De låter och känns sorgligt.

Under livets gång så prövas våra relationer. Pojkvänner och flickvänner, släkt och vänner. Eftersom livet tyvärr inte är en dans på rosor och vi ler inte jämt. Vi kommer att gråta oss till söms och ifråga sätta varför vi ens kämpar för olika saker. Vi kan inte stoppa vissa saker. I tradegi prövas våra vänner. Man får svart på vitt vart man har varandra, vilka som håller de dem lovar, vilka som gör allt för dig och vilka som inte står dig så nära som du en gång trodde. De jag har sett och upplevt är att vi har olika vänner för olika saker. Vi har den bästa vännen nöd och den bästa vännen i lust, ibland en vän i både och. Vi har olika roller utifrån relation.

Jag har kompisar jag älskar att festa med. Andra vänner jag pratar om jobbiga saker och känslor med. Vissa vänner som aldrig dömer och alltid förstår. Och så har jag enstaka kompisar som har lite av varje. Jag tror på idén med att ha många bekanta människor kring sig men några få enstaka riktiga vänner. Där vänskapen är så djup att jag kan skrika på henne och fråga vad hon håller på med, för jag verkligen bryr mig och vill hennes bästa. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: